Luxus profituje z rozvíjejích se trhů

I přes probíhající recesi prodeje luxusu stále rostou, především díky emerging markets, ale také díky silné kupní síle obyvatel středního věku.
 

Pravý evropský luxus

Pro investory, kteří stále hledají investiční alternativy v Evropě se jako volba nabízí francouzský výrobce luxusního zboží LVMH. Koncern vznikl v roce 1987 sloučením značek Louis Vuitton a Moét Hennessy a dle obratu je to největší výrobce luxusního zboží na světe. Paleta produktů jde od šampaňského, vín a dalšího kvalitilního špiritusu přes oblečení a kožené zboží až po parfémy a šperky.
Výhodou luxusního zboží je větší rezistence prodejů vůči ekonomiským krizím. Krizi totiž tak zásadně nepociťuje zámožná klientela nerozdíl od středních vrstev.

Díky tomu je investice do výrobců luxusního zboží výbornou investiční alternativou i v obtížných ekonomických fázích. Není tedy divu, že v první polovině 2012 zaznamenal koncern LVMH nový rekord. Obrat stoupl o 26 % na téměř 13 mld. eur a zisk dokonce o 28 % na téměř 1,7 mld. eur.
Hlavním důvodem tohoto silného růstu se skrývá ve spotřebím boomu v emerging markets, především v Asii. Zde došlo k růstu obratu dokonce o 37 %.

Luxus stále roste, byť růst zpomaluje

Na druhou stranu v posledních měsících tento růst trochu zpomaluje. Ve třetím čtvrtletí obrat stopul již "pouze" o 6,9 %. Pozitivní zprávou však je, že růstu bylo dosaženo nejen v USA a Asii, ale dokonce i na recesí sužovaném starém kontinentu. Navíc výhled koncernu do budoucna je stále pozitivní. Přesto dvouciferné čtvrtletní nárůsty busou patřit spíše minulosti, byť v případě oživení ekonomického růstu a především zrychlení růstu v Asii by opět mohlo dvouciferné nárůsty přinést i  budoucnu.

V aktuálním ekonomickém vývoji uprostřednostňujeme investici přes bonusové certifikáty, které umožní participovat na růstu 1:1 a navíc nabízí i ochranu proti propadům a v případě neprolomení bariéry výplatu minimálně bonusového výnosu, to vše výměnou za dividendový výnos. Z výše zmíněných důvodů jsem koncern LVMH zařadili i do naší Rolling Bonus strategie.

autor: Jaroslav Brzoň
Publikováno: 09.12.2012
Označení: BBI-RSS   DE000BP4RRD3   


Partneři

logo BBI CLASSIC

Best Buy Investments, a. s.
Balbínova č.p. 22
120 00, Praha 2 - Vinohrady Czech Republic

Tel.:+420 221 590 111
E-mail: kontakt@bbi.cz

Newsletter

Odebírat novinky

* povinné údaje

v souladu s těmito podmínkami

x